Айртон сена е роден на 21 март 1960 г. в Сао Пауло, Бразилия. Той се състезава във Формула 1
в периода 1984-1994 г., като неговата кариера е една от
най-впечатляващите в историята на този шампионат със спечелването на
трите титли през 1988, 1990 и 1991 г. Айртон Сена има в актива си 41
победи, 162 старта, 80 места на подиума и 65 първи стартови позиции.
Пилотът се е състезавал за отборите: Толеман, Лотус, Макларън и Уилямс.
За голямо нещастие през 1994 г. Сена загива след катастрофа в състезанието за голямата награда на Сан Марино.
Прост е роден на 22 Февруари 1955 г. в Сент Етиен, Франция. Той е един от най-успешните пилоти във Формула 1
със спечелването на 4 титли - 1985, 1986, 1989 и 1993 г. Французинът се
съзтезава през 1980-1991, и 1993 г., като има в своя актив 51 победи,
202 старта, 106 места на подиума, и 33 първи позиции. Ален Прост се е
състезавал за отборите: Макларън, Рено, Уилямс и Ферари.
Михаел Шумахер е безспорно най-успешният пилот във Формула 1 за всички времена. Той е роден на 3 Януари 1969 г. в град Хюрт, Германия. Своят дебют в шампионата Шумахер прави през 1991 г. за голямата награда на Белгия.
Той се състезава до 2006 г., като става 7 пъти шампион - 1994, 1995,
2000, 2001, 2002, 2003 и 2004 г. Немският пилот има в актива си 91
победи, 250 старта, 154 места на модиума и 68 първи стартови позиции.
Михаел Шумахер се е съзтезавал за отборите: Джордан, Бенетон, Ферари.
През 2010 г. Шумахер се завърна във Формула 1, като подписа соговор с отбора на Мерцедес Гран При.
Ники Лауда е роден на 22 Февруари 1949 г. във Виена, Франция. Той е сред най-успешните пилоти, участвали някога във Формула 1,
като е ставал три пъти шампион 1975, 1977 и 1984 г. Кариерата на Ники
Лауда започва от 1971 и приключва през 1985 г. със 3 години прекъсване
(1979-1982 г.). Пилотът има в своя актив 25 победи, 172 старта, 54
подиума и 24 първи позиции. Ники Лауда се е съзтезавал за отборите: Марч, МРМ, Ферари, Брабам и Макларън.
Хуан Мануел Фанджо е роден на 24 юни 1911 г. в Балкарса, Аржентина. Той е вторият най-успешен пилот във Формула 1, след Михаел Шумахер.
Кариерата на Фанджо започва през 1950 г. и завършва през 1958 г., като в
периода 1951-53 г. той не се състезава. В актива на аржентинският пилот
са 5-те титли - 1951, 1954, 1955, 1956 и 1967 г., 24 победи, 52 старта,
31 подиума и 31 първи стартови позиции. Хуан Мануел Фанджо се е
състезавал за отборите: Мазерати, Алфа Ромео, Мерцедес и Ферари. На 17 юли 1995 г. той почива в Париж, Франция.
1979 г. е изключително успешна за Канадеца, който успява да завоюва второто място в шампионата. Съотборник му е Джоди Шектър, който става световен шампион през същата година.
През следващата година твърде много несполуки го преследват и той не успява да влезе в шестицата на генералното класиране. Взема само две 5-ти места в Монако и Канада и две 6-ти в Белгия и ФРГ. Затова пък през 1981 г. си възвръща предишните успехи. Взема победи в Испания и Монако и става 4-ти в Белгия.
Състезанието на пистата Золдер Сиркуит в Белгия се оказва последно за Жил Вилньов. По време на квалификацията за пол позишън на 8 май 1982 година, в третата си бърза обиколка Жил Вилньов се удря с почти максимална скорост в Марч-а на Йохен Мас. От тежкия удар, Жил излита заедно със седалката от кокпита и се забива в предпазната ограда. Почива няколко часа по-късно в болница, без да дойде в съзнание.
Жил Вилньов е голямата слабост на легендата и създателя на Ферари Енцо Ферари, който след смъртта на канадеца е наистина потресен и престава да ходи на пистата.
Найджъл Ърнест Менсъл (на английски Nigel Ernest James Mansell) е бивш британски пилот от Формула 1. Роден е на 8 август 1953 г. в Баутън, Уорчестър, Англия. Той се състезавал за Лотус, Уилямс, Ферари и Макларън. През 1988 в летния сезон на Формула 1 той е заразен от пилешска шарка след Голямата награда на Унгария и пропусна цели две състезания.
Става световен шампион във Формула 1 през 1992 година. Заради борбения му характер и агресивния му начин на водене на болида, журналистите му поставят прозвището „Британският Лъв“ още когато се е състезавал за Ферари през 1989 и 1990 година. През 1992 година прекратява състезателната си кариера във Формула 1 и преминава в състезанията от шампионата КАРТ в САЩ в тима на Нюман-Хаас. Още в първото си участие в КАРТ, печели победа на пистата „Сърфърс Парадайс“ в Австралия. През сезона печели общо 5 победи ставайки шампион за 1993 година.
Във Формула 1, Джеки Стюърт започва кариерата си като пилот на БРМ. Сключва договор с мениджъра Кен Тирел.
Става за първи път световен шампион през 1969 година с болид Матра МС 80 с двигател Косуърт. И до днешни дни Джеки Стюарт и Фернандо Алонсо с Рено са единствените пилоти печелили шампионска титла с френски болид.
Става шампион отново през 1971 и 1973 година с болид на Тирел.
През 1973 г. списание „Спорт Илюстрейт“ го обвява за „Спортмен на годината“.
През 1990, влиза в „Международната Зала на Славата в Моторните Спортове“.
Прекратява активна състезателна дейност, през 1973 г. Става консултант във Форд Мотор Къмпани.
Голямото си завръщане във Формула 1 прави през 1997 година създавайки нов тим „Стюарт Гран При“, заедно със сина си Пол Стюърт и Форд Мотор Къмпани.
Тимът по-късно е преименуван в Ягуар (2000) като става изцяло собственост на Форд.
Минарди
През 2000 г. Алонсо става тест-пилот на Минарди, докато се състезава във Формула 3000.2001
Дебютът му във Формула 1 е в Гран При на Австралия през 2001 г., където кара за екипа на Минарди, а съотборник му е ветеранът Тарсо Маркес. Следват впечатляващи прояви, през следващия сезон той обаче решава да не се състезава, а да се концентрира върху задачите си на тест-пилот в Рено, какъвто става през 2002.Рено
2003
През 2003 г. си заслужва мястото на титулярен пилот, а скоро идва и първата му победа — в Гран при на Унгария, както и едно второ и две трети места. Завършва на 6-то място в генералното класиране.2004
През сезон 2004 започва добре с 3-тото място в Австралия, но трябва да изчака до средата на сезона, за да се качи отново на подиума. Това се случва в Гран При на Франция на Маникур, където той завоюва второто място. Подиуми следват и на Хокенхайм, и на Хунгароринг, но на Алонсо така и не се отдава да спечели победа през 2004-та.2005
2006
През последния си сезон в отбора на Рено Алонсо постига 6 победи в първите си 9 състезания. Той печели Гранд При на Бахрейн, Австралия, Испания, Монако, Великобритания и Канада. Испанецът изглежда като сигурен шампион, но финалната атака на Михаел Шумахер и Ферари оставят борбата напрегната до финала на сезона. Следва нова победа за Алонсо в предпоследното състезание за сезона - Гран При на Япония, а на следващото състезание - Гранд При на Бразилия той става двукратен световен шампион, а отборът му Рено става шампион при конструкторите за втори път.Макларън
2007
Рено
2008
През 2008 Алонсо се завръща в Рено, където съотборник му е Нелсиньо Пикет. През тежкият сезон 2008 на първата нощна надпревара в Сингапур, Фернандо печели първата си победа за сезона след катастрофа на съотборинка му Нелсиньо Пикет. След излизането на кола за сигурност той се оказва на печеливша позиция, страртирайки от 14 място. Следващото състезание за Голямата награда на Япония на пистата Фуджи, Алонсо взима пол-позишън и печели състезанието. През втората половина на сезона Алонсо е пилотът със най-много спечелени точки.2009
Ферари
2010
Джим Кларк (на английски: Jim Clark) е шотландски пилот от Формула 1, смятан за един от най-добрите пилоти в историята на Формула 1.
Роден е на 4 март 1936 г. във фермата Килмани, Шотландия. Има четири сестри. Загива на пистата Хокенхаймринг, Германия, на 7 април 1968 година, на 32-годишна възраст.
Двукратен световен шампион във Формула 1 през 1963 и 1965 година с екипа на Лотус-Клаймъкс.
http://automedia.investor.bg/a/0-nachalo/8519-pilotite-izbraha-nai-velikite-piloti-za-vsichki-vremena/
Няма коментари:
Публикуване на коментар